Czy praca pisarza jest ciężka? Jak długo pisze się książkę i jak wygląda proces jej tworzenia? Skąd czerpać pomysły do opowiadań?
Dlaczego warto zostać pisarzem dla dzieci?
Odpowiedzi na te i inne pytania poznali uczestnicy spotkania autorskiego z Beatą Ostrowicką. Znana pisarka, autorka wielu książek dla dzieci i młodzieży gościła 29 października 2009 roku w Miejskiej Bibliotece Publicznej w Jaśle. Podczas spotkania autorka spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem przedszkolaków i uczniów szkół podstawowych, którzy prześcigali się w zadawaniu jej pytań.
Beata Ostrowicka debiutowała w 1995 powieścią Niezwykłe wakacje. Jest laureatką wielu nagród i wyróżnień. Świat do góry nogami został wpisany na Honorową Listę Andersena. Książki Lulaki, Pan Czekoladka i przedszkole czyli ważne sprawy małych ludzi oraz Świat do góry nogami zostały wpisane na "Złotą Listę" książek polecanych przez Fundację ABCXXI – Cała Polska czyta dzieciom. W 2006 roku Ale ja tak chcę! uzyskało nagrodę literacką w konkursie "Książka Roku 2006" oraz w konkursie "Bestsellerek Roku 2006" za najlepszą książkę dla młodego czytelnika. Od 2007 roku autorka współpracuje z „Misiem” pisząc dla najmłodszych opowiadanka o zającu Anatolu.
W trakcie spotkania pisarka opowiedziała, w jaki sposób powstają jej książki i jaką drogę muszą przebyć zanim trafią do rąk czytelnika. Obecnie do pisania nowych utworów najbardziej inspiruje ją jej syn Hubert oraz inne dzieci. Choć jak twierdzi tematy można znaleźć wszędzie – w autobusie, szkole, i na ulicy. Dzieci miały również okazję poznać poszczególne etapy powstawania książki i zobaczyć jak wygląda książka tuż po wydrukowaniu, a jeszcze przed złożeniem. Aby zachęcić do czytania swoich opowiadań i powieści, w trakcie spotkania Beata Ostrowicka opowiadała o stworzonych przez siebie bohaterach przeżywanych przez nich przygodach. Na efekty nie trzeba było długo czekać. Po spotkaniu wypożyczone zostały wszystkie książki autorki, znajdujące się w Oddziale dla Dzieci MBP w Jaśle.
Spotkania, w których uczestniczyło przeszło 120 dzieci, zorganizowane zostały w ramach projektu „Literacki alfabet”, współfinansowanego przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.