Czym różni się tradycyjna narracja od tej cyfrowej? Jak przygotować ciekawy filmik o swojej klasie czy szkole? Czym są interaktywne plakaty? Czy internetowe blogi, multimedialne prezentacje i filmiki prezentowane na YouTube możemy nazwać narracjami? Na te pytania odpowiedzieli uczniowie Gimnazjum nr 1 w Jaśle, którzy więźli udział w warsztatach Cyfrowi narratorzy do dzieła!
Na dobry początek, uczestnicy zajęć zastanawiali się nad pojęciem narracji. Wspólnie wypracowali definicje narracji tradycyjnej i cyfrowej oraz elementów jakie składają się na cyfrową opowieść i form jakie może przyjmować. Poznali również pojęcia digital storytellingu, interaktywności i multimedialności.
Następnie mieli okazję sprawdzić się w roli cyfrowych narracji i stworzyć własne miniopowiesci. W programach Animoto i Stupeflix stworzyli interaktywne relacje ze spotkania autorskiego z Anną Czerwińską-Rydel w którym uczestniczyli 28 kwietnia br. oraz opowieść o swojej klasie w programie iMovie. Natomiast grupa, która pracowała wykorzystując program Glogster, przygotowała interaktywny plakat promujący szkołę.
Nie znałem definicji narracji cyfrowej. Nie wiedziałam też, że są w Sieci takie fajne i bezpłatne programy – powiedział Maciek. Te programy są bardzo przydatne, dzięki nim można przygotować opowieść zawierającą tekst, zdjęcia, filmy, muzykę – dodała Klaudia.
Warsztaty zostały zorganizowane przez Miejską Bibliotekę Publiczną w Jaśle w ramach projektu "Trzy dni z edukacją medialną – szkolenia dla trenerów" realizowanego przez Fundację Nowoczesna Polska.