16 kwietnia br. odbyły się kolejne zajęcia w ramach programu Mistrzowie Kodowania w Miejskiej Bibliotece Publicznej w Jaśle. Tym razem mali mistrzowie z jasielskiej Biblioteki pracowali nad projektem swojej pierwszej gry!
Zadaniem uczestników było stworzenie autorskiego projektu - gry "Kot goni mysz", w której kotek miał złapać myszkę, a myszka jak najdłużej uciekać przed kotkiem.
Stworzenie gry wymagało od małych programistów skupienia, logicznego myślenia i kreatywności – trzeba było m.in.: wymyślić sposób na sterowanie bohaterem za pomocą myszy komputerowej, zaprogramować polecenia dla obydwu bohaterów gry i instrukcję warunkową dla reakcji myszki na spotkanie z kotem. Najpierw trzeba wprowadzić bohaterów, zaprogramować polecenia dla myszki, potem dodać do tego polecenia dla kota – opowiada Radek jeden z uczestników. Trzeba zrobić to tak, żeby bohaterowie reagowali na siebie – dodaje.
Mistrzowie Kodowania świetnie sobie poradzili z programistycznym wyzwaniem – po wspólnych próbach, burzy mózgów i sprawdzaniu różnych skryptów, w każdym z sześciu projektów gra działała. Kiedy moja mysz spotyka kota mówi „O nie – przegrałam!” i cała gra zatrzymuje się – mówi Michał.
Program Mistrzowie Kodowania realizowany jest przez Samsung Electronics Polska, pod patronatem Ministerstwa Edukacji Narodowej, Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji oraz Ministerstwa Gospodarki.
Informacje o programie Mistrzowie Kodowania w MBP Jasło dostępne tu: Mistrzowie Kodowania.